dissabte, 3 de maig del 2008

"Canal Cliente" de Movistar: una mostra més de professionalitat

No em faré gaire extens per escriure "una crítica més" contra Movistar, tanmateix, en els nostres dies, qui més qui menys desconfia en part o completament de les grans empreses que conformen poderosos oligopolis, com en són el cas del negoci de la telefonia mòbil i "les 3 grans" que el dominen.
Avui dematí, devers les 11, m'he connectat a l'àrea privada de Movistar amb la intenció de consultar la meva darrera factura antes que m'arribi per correu postal, de paper i carter, (menys mal que encara no ho han informatitzat tot) i m'ha sortit un error, que no és la primera vegada que veig, ni molt menys.
Un poc antes de les 5 de l'horabaixa li he donat una segona oportunitat i, efectivament, encara no funciona. Encara no he pogut consultar la factura. Qui sap, pentura demà...

Mentiria si digués que ho he provat amb el meu, no estimat, però sí preferit, Firefox i després de veure que no funcionava, amb l'Internet Explorer. Sé ja fa molt temps que els "webmasters" de Movistar no en saben d'estàndards i que... Pobrets ells, ja els ve just que funcioni amb Internet Explorer, no els volguem demanar tant... Si tanmateix, segurament són treballadors honrats i explotats per qui els contracta, que al cap i a la fi, és qui se'n enduu els doblers de tots. Ja els imagin sofrint abusos, demanant-los que corregeixin errors a tota velocitat...

Si ens atrevim a visitar "Canal Cliente" amb Firefox per consultar les factures ens trobam amb:
1. Una pàgina, que ja ens crida l'atenció per un menú descol·locat i els missatges de 'marketing' tan acertats com "Y si no, pásate a a E-FACTURA" (i no tornis a veure mai més el que pagues) i "Canal Cliente, siempre pensando en ti..." (al que contestes "En mi, en mi... Serà en el meu veí").
2. Pegam a una pàgina, on seguim amb el nostre menú tort i ens volen demostrar que els informàtics que tenen no van fent webs "a cop de clic", sinó que programen en llenguatge JSP. Sí, tot professionals.
3. Si intentam visualitzar la factura... (ho hem intentat)

Després de perdre aprop de 10 minuts i de començar a entendre que Firefox és un programa que només empren quatre frikis informàtics, un parell més que van de comunistes i anarquistes per la vida amb el software lliure i patranyes que no valen de res, i la resta de beneits que els segueixen, ens adonam a la fi que ja des d'un principi havíem d'haver obert el programa estrella de Microsoft, l'Internet Explorer. Per què sinó Windows ja ve amb una icona a l'escriptori i tant Windows com MSN Messenger l'empren per defecte per obrir pàgines web? És el més bo, evidentment. I per això, Movistar ens fa veure que navegadors de merda com el Firefox no poden obrir bé una web sofisticada com la seva.

I és que amb Internet Explorer descobrim que:
1. A la seva pàgina, els menús estan ben dissenyats i és el Firefox (fill de Satanàs) qui s'inventa que els "webmasters" de Movistar programen.
2. Si intentam visualitzar la factura... Ens presumeixen dels "beneficis" de "Canal Cliente", i ens informen de que precisament en aquests moments (m'han convinçut) estan treballant (en què?) per donar-me (a mi? oh! gràcies) un millor servei (no ho tenen massa difícil millorar). El millor és que ens agreeixen que confiem en ells. Un puntasso...

Una bona crítica d'un que (diu que) treballa a Movistar:
http://www.movilonia.com/wordpress/index.php/2007/08/27/canal-cliente-efactura-prepago-movistar/