dissabte, 20 d’agost del 2005

I lo pròxim, què? Salut a 1 €/gr.?

Si la meva memòria publicitària no falla una de les primeres que ens van endosar van ser els ja, supòs que, conegudíssims L. Casei Imunitas, per part de Danone amb la seva apreciadíssima beguda Actimel. Ens ho explicaven molt bé: els LCI són uns microorganismes que ens ajuden a que les nostres defenses estiguin millor preparades per afrontar "aquests durs temps que corren".
Més tard va ser el bifidus activo, també als iogurs de la mateixa marca.
I una dura campanya per als petitons, un anunci d'aproximadament un minut on sortien uns dibuixos animats, l'equip Actimel que "actimelitzaven" l'organisme, defensant-lo dels microorganismes dolents i lletjos. No sé tu, jo ja començ a estar acollonat. Encara n'hauré de comprar.
Llavors una empresa de llet, Puleva si mal no record, ens va advertir del gran perill que representen els triglicèrids i certs greixos: obstaculitzen la circulació sanguínia. Per les imatges que ensenyaven pareixia que havia d'estallar-te l'artèria aorta. Joder, joder, joder. Som encara jove per morir! Tranquil, aquesta empresa lletera havia extret no sé quina substància que es pot trobar a certs peixos (i tu flipant) i l'havia incorporat a la seva nova llet saludable: Omega-3. Ja esteim salvats!
El darrer que he vist, fa poc, i m'ha motivat a escriure això ha estat un anunci d'Isabel (qué bien, qué bien, hoy comemos con Isabel...) on ens surt el típic home somiat de les dones de la nostra societat actual. Sí, sí. Un d'aquests metrosexuals amb un davantal que està cuinant una ensaladeta. La càmera li demana com s'ho fa per cuidar-se el colesterol i el molt ganso ens contesta que "El atún Isabel, con aceite alto oleico, y una dieta equilibrada ayudan a regular el colesterol". En negreta podem observar el que la gent no sol sentir quan veu l'anunci, que òbviament és el que fa que tenguem el colesterol en el nivell correcte! No negaré que el "aceite alto oleico" (vaja un nomet, pareix que se'n riuen del consumidor) ajudi amb menor o major quantitat, pero és que... Me recorden als K de Kellogs, que te diuen que pots perdre dues talles en 15 dies si 1. prens el seu producte (més faltaria), 2. fas una dieta equilibrada (ja no se sol llegir), 3. fas exercici regular (això ja ni ho veus).
El més trist és que molta gent que no té per costum fer exercici, quan les pega la brusca, comencen a fer-ne seduïts per aquests productes i a consumir-los creguent que les gràcies les han de donar quasi en exclusiva als productes. Societat del consum m'has dit?