dijous, 6 d’agost del 2009

"Canal Cliente" de Movistar: una mostra més de professionalitat (II)

Aquest escrit també té dedicatòria. Va per una amiga que sempre que public qualque cosa d'informàtica, telecomunicacions o tecnologia em diu que els escrits de Movistar no li interessen però que voldria veure sa segona part del Diari d'un vell inadaptat. Idò aquí tens sa segona part de l'anterior crítica a Movistar.

I és que no entenc com una empresa tant gran, amb tants doblers i tants treballadors pot oferir un servei web tant dolent al seu client amb contracte (els de targeta 'prepago' no són ni clients ni persones). I més tenint en compte que és una empresa del sector de les telecomunicacions, que volen suposar que és un sector punter, innovador, que va a sa darrera en tecnologia, que forma part d'aquella imaginària "societat de la informació" del segle XXI... Ara diran que amb sa crisi han hagut de reduir despeses en manteniment web. Sa crisi és excusa per tot...

Si sa pàgina web des meu banc tengués es nivell de fiabilitat, rapidesa i disponibilitat de sa de Movistar em plantejaria obrir un segon compte a un altre banc. I ho dic seriosament, no sé quin ús feis de la banca online, però jo com a mínim hi faig consultes de tant en tant, per no haver d'anar a un caixer.

Fa setmanes que intent visualitzar les meves factures de telèfon mòbil des de la web i que m'apareix un missatge informant-me de que no està disponible el servei. Tant és si et connectes un dimarts dematí, com un dijous matinada, com un diumenge horabaixa. Movistar està realitzant un constant renovament. Segur que com deien fa uns mesos "estamos trabajando para darte un mejor servicio".


Però això sí... Si em don d'alta a e-factura podré controlar lo que gast "segon a segon". Em deman si hi ha un segons determinats del dia destinats a poder consultar les factures, perquè jo sempre coincidesc amb els "unos minutos" en què estan millorant el servei...


Això de sa e-factura em preocupa si ha de tenir la mateixa qualitat de servei que la resta de web. Consisteix en rebre les factures NOMÉS per mitjans digitals (pàgina web i no sé si per e-mail) i deixar de rebre factures en paper per salvar els boscos de Brasil, els pingüins de l'Antàrtida, els óssos polars de l'Àrtic i uns insignificants milers d'euros que es gasta la companyia enviant cartes en paper.

No em volen ajudar a estalviar... Ells volen que jo els ajudi a estalviar. Si em volguessin ajudar abaixarien les tarifes enlloc d'oferir-me promocions per "cridar més per menys". Jo no vull cridar més, vull gastar menys.

Com anècdota de la seva fiabilitat en temes econòmics, i per acabar, sa següent imatge. Fa cosa d'un any i pico em vaig queixar molt i els vaig amenaçar d'abandonar el contracte perquè hi havia mesos que gastava bastant menys que el consum mínim de 9 euros + IVA. Em varen concedir durant 12 mesos "exempció de quota mínima" (si gastes 20, pagues 20; si gastes 3, pagues 3) mantenint el contracte i les seves tarifes (vamos, un txollo).

Sa cosa és que es primers mesos vaig superar la quota mínima i no podia saber si m'aplicaven s'exempció de quota o no. Després sí vaig gastar menys però "per obra i miracle del Senyor", em van seguir cobrant la diferència fins als 9 euros + IVA. Em vaig queixar un parell de vegades, fins que al tercer mes de queixar-me mensualment varen començar a aplicar-m'ho i a tornar-me els doblers que no m'havien d'haver cobrat. Resultat: una factura de -0,44 euros xD Això de que t'emetin i cobrin una factura negativa és realment satisfactori, encara que no sigui ni mig euro.

I encara a dia d'avui veig (i aquesta part de sa web MISTERIOSAMENT funciona) a sa secció de factures pendents que, segons ells, tenc una factura pendent de -0,44 euros. O sigui, segons el que puc interpretar, tenc pendent pagar -0,44 euros o cobrar-ne 0,44. Llàstima que no es puguin ingressar doblers negatius...